Crisis: Behind a Presidential Commitment
Gebruik makend van dezelfde cinéma vérité stijl zoals zijn revolutionaire documentaire PRIMARY, richtte de vaak bekroonde filmmaker Robert Drew nogmaals zijn camera op president John F. Kennedy als onderwerp van zijn film CRISIS. In Juni 1963 moest President Kennedy één van de explosiefste conflicten onder ogen zien: ondanks een federale uitspraak, verhinderde de Gouverneur George Wallace persoonlijk twee zwarte studenten om de witte Universiteit van Alabama te betreden. Kennedy stond de filmmaker en zijn team van cameralieden toe om het Witte Huis in te gaan en de presidentiële crisis te registreren.