The Last Dolphin King
In 2015 brengen Spaanse natuurbeschermers een video naar buiten waarin een dolfijnentrainer in het dolfinarium van Mallorca dieren mishandelt. Het leidt tot een internationaal schandaal, want deze José Luis Barbero is net als vicevoorzitter aangesteld bij het prestigieuze Georgia Aquarium in Atlanta. Barbero geldt als een visionair, die gedurende zijn decennia als trainer de wereld van de dolfijnenshows ingrijpend heeft veranderd. Een man die alles van zichzelf, zijn staf en zijn dieren eist. Is de video een aanklacht tegen een systeem of een bewuste poging om een individu kapot te maken?
In The Last Dolphin King botsen twee werelden. Aan de ene kant is er de lucratieve entertainmentsector, waarin intelligente dieren kostbare handelswaar zijn. Daartegenover staan dierenactivisten, die bereid zijn hard op de man te spelen om hun doel te bereiken. Wanneer Barbero als vermist wordt opgegeven, blijkt zijn geschiedenis al even complex als zijn persoonlijkheid. Ooggetuigen vertellen het verhaal van een man die steeds meer gevangen zat in een industrie zonder toekomstperspectief.