The Blue House
Kunstenaar en migrant Alpha woonde lange tijd in de Jungle van Calais, waar hij van zijn zelfgetimmerde onderkomen een kunstwerk maakte. Hamedine Kane, zelf ook kunstenaar, volgt hem in de maanden voordat het kamp wordt afgebroken. Alpha doopte zijn hut om tot het Blauwe Huis en omringde hem met objecten die hij in het kamp vond, zoals een sculptuur van plastic stoelen, en versierde een boom met oude cassettes en waterflessen.
Terwijl hij op zijn gitaar tokkelt, vertelt hij over de lange reis die hij achter de rug heeft. Alpha, afkomstig uit West-Afrika, was in 2005 visser in Istanbul. Daarna werkte hij illegaal in een Grieks hotel, waarvoor hij in de gevangenis belandde. Nu is hij gestrand in dit niemandsland waar hij iedereen kent die langsloopt, van de prostituees tot de dorpsgek. Alpha is ondertussen een lokale beroemdheid geworden die veel belangstelling krijgt van journalisten. Maar als hij met het thuisfront belt, herkennen ze zijn stem niet meer. Zijn nomadische leven is hier tot stilstand gekomen, maar hij bouwt en tekent onverstoorbaar door.