A Dinner with Frankenstein AI
Zelfs twee eeuwen na zijn eerste publicatie spreekt Mary Shelley’s Frankenstein nog altijd enorm tot de verbeelding. Het briljante verhaal is een sterke metafoor voor onze collectieve angst voor nieuwe technologieën en de mogelijkheid dat die aan onze controle ontsnappen. Kunstmatige intelligentie prikkelt die angsten misschien wel meer dan welke technologie dan ook. Wat zou er gebeuren als we AI voor een etentje uitnodigen?
Tijdens een intieme avond onderzoeken we diepgravend het spanningsveld tussen mens en machine in een immersieve, zintuiglijke ervaring die eten, gesprek en kunstmatige intelligentie met elkaar vermengt. Deze interactieve dinerervaring is ontwikkeld door pioniers in vertelkunst en technologie Lance Weiler, Rachel Ginsberg en Nick Fortugno en wordt gepresenteerd in samenwerking met de National Theatre’s Immersive Storytelling Studio en IDFA DocLab.