Sheltered
In een groot Nederlands dierenasiel is de relatie tussen mens en dier er een van uitersten. Enerzijds is het een plek voor nieuwe kansen, waar beide partijen onvoorwaardelijke liefde vinden. Anderzijds leiden de probleemgevallen tot wanhoop en worden verzorgers geconfronteerd met de grenzen van het systeem waarbinnen ze werken.
Momenten van troost en tederheid wisselen de nuchtere, soms rauwe observaties van het dagelijks wel en wee af. Het is lang niet altijd dankbaar werk en er gloort ook niet voor elk verhaal een happy end. Toch slaat het team zich erdoorheen. Hoe beperkt de middelen ook zijn, er wordt gevochten − ook voor de grootste buitenbeentjes.