Corona Voicemails

  • David OReilly
  • Verenigde Staten
  • 2020
  • 12
  • Linear
  • do not touch, IDFA DocLab Competition for Immersive Non-Fiction

Aan het begin van de coronacrisis zette kunstenaar, filmmaker en game-ontwikkelaar David OReilly met een oproep in social media de lijnen open voor voicemailberichten. Uit de vele anonieme reflecties op het leven in lockdown boetseerde hij collages die de basis vormen voor vier korte animatiefilms. De titels daarvan geven niet alleen de belangrijkste onderwerpen weer, maar hinten ook naar een duistere grondtoon: Quarantine Dreams, Sudden Black Hole, Staying Home en The End of Stories. Tijdens IDFA zijn ze op verschillende plekken te zien.

De hypnotiserende beelden van de films lijken afkomstig uit een soort digitale caleidoscoop; het zijn constant draaiende cascades van patronen en objecten. De schoonheid en complexiteit van de beelden zijn gecreëerd met de door OReilly zelf ontwikkelde visuele synthesizer Eye – in de woorden van de maker een “muziekinstrument om live animatie op te spelen.” Met dit instrument reageerde OReilly op de stemmen van de sprekers terwijl die hun diepste zielenroerselen blootgaven.

Credits

  • 12
  • kleur
  • DCP
  • Gesproken talen: Engels
  • Ondertiteling in: Niet van toepassing
Regisseur
David OReilly
Production
David OReilly, Yael Greenberg
Cinematography
David OReilly
Animatie
David OReilly
Editing
David OReilly

IDFA historie

2020
Vertoond
do not touch
IDFA DocLab Competition for Immersive Non-Fiction

Deel deze film

Print deze pagina

IDFA historie

Deze website maakt gebruik van cookies.

Door het gebruik van cookies kunnen wij meten hoe onze site wordt gebruikt, hoe deze nog verder kan worden verbeterd en om de inhoud van online advertentie uitingen te personaliseren.

Lees
 hier alles over ons cookiebeleid. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies