Only Expansion
Deze audiotour voert je langs de bekende straten van de stad en reageert op waar je bent. Je wordt uitgedaagd om deze omgeving opnieuw te bekijken met een ander idee van tijd, zowel in zeer vluchtige momenten als op een geologische tijdschaal. Zo leidt het naar een nieuw begrip van dit landschap en hoe dat zou kunnen veranderen na de instorting van ons klimaat.
In real-time worden de geluiden van de stad om je heen vermengd met opnames van de razendsnelle veranderingen van ons leefklimaat: bosbranden in de Verenigde Staten; afbrokkelende kliffen aan de Engelse oostkust; zeestijging rond Noorwegen; vervliegende zandduinen in de noordelijke Sahara. De afstandelijkheid die wordt opgeroepen creëert een filmisch effect, en richt een documentaire lens op plekken waar we ons dagelijks langs haasten. De poëtische reflecties nodigen uit de veranderende stedelijke omgeving zowel met tederheid als rouw te bezien in het aangezicht van de ecologische crisis. Reserveren op locatie.