Horizon
Heb je de nieuwe generatie wel eens verteld welke toekomst je hen nalaat? Hoe de wereld, worstelend met een klimaatcrisis en andere kwesties, er over pakweg dertig jaar uitziet? Je krijgt nu de kans met deze bijzondere een-op-een-voorstelling, waarbij je in gesprek raakt met een tiener van een jaar of 16.
Die staat te trappelen om zijn/haar/hun vragen af te vuren, de bezoeker te prikkelen een toekomst te fantaseren, en de bedenker bewust te maken van diens rol daarin. Iedere sessie is uniek en leidt tot een eigen verhaal. Hoe staan we er voor in 2052? Wordt het doem of nieuwe hoop?
Horizon is een project van Opening Statement, dat voorstellingen maakt rond grote maatschappelijke thema’s. Het theatercollectief meent dat kunst een belangrijke rol kan spelen in het debat. Bij Horizon is dat gesprek de voorstelling zelf geworden. Theater als vorm van activisme.