Flag Wars
Deze documentaire uit 2003 volgt de gentrificatie van een zwarte arbeiderswijk in Columbus, Ohio. Hij laat zien hoe zich tussen de merendeels Afro-Amerikaanse bewoners een andere groep vestigt die ook met discriminatie te maken heeft: witte gays een lesbiennes. Zij zien de potentie van de vaak vervallen, maar charmante huizen in de Olde Towne East-buurt. Die woningen gaan hier voor zachte prijzen van de hand, of komen vrij door huisuitzetting. De manier waarop deze nieuwe groep bewoners blok voor blok de wijk overnemen stuit op weerstand bij de oorspronkelijke bewoners, die het gevoel hebben dat ze worden verdreven.
In cinéma vérité-stijl volgt de film de ontwikkelingen vier jaar lang op verschillende fronten. Hij toont de kant van de nieuwkomers en van de autochtonen. De eersten worstelen met uitingen van homohaat, de laatsten vechten tegen geïnstitutionaliseerd racisme, dat ervoor zorgt dat zij het zich niet kunnen veroorloven hun huizen te onderhouden op de manier die wettelijk is vereist.