Missing
In oktober 1966 werd de achtjarige Wendy Jane Pfeiffer ontvoerd, vlak bij de boerderij van haar ouders in de Adelaide Hills, Zuid-Australië. Deze webdocumentaire reconstrueert de zoektocht naar het meisje, verteld door de man die haar uiteindelijk terugvond: Jimmy James, een zeer geoefende spoorzoeker van de Pitjantjatjara, een Aborigine volk uit de Centraal-Australische woestijn.
Na een vruchteloze uitkamoperatie had de politie hem en zijn collega-spoorzoeker Daniel Moodoo om hulp gevraagd bij het vinden van Wendy’s lichaam, maar al snel concludeerden de twee mannen dat ze nog in leven was. In zes hoofdstukken legt James precies uit welke sporen hun de weg wezen, en wat ze hun vertelden over Wendy’s gesteldheid. Aan de hand van een collage van foto’s van de vindplaatsen, 52 jaar later, valt de puzzel van deze speurtocht in elkaar.
In de geanimeerde oral history van deze gebeurtenis lopen de herinneringen van de spoorzoeker en die van Wendy zelf door elkaar heen, wat de unieke relatie tussen de twee benadrukt. Het beeld wordt overheerst door de locatie: het bos dat de vertellers en de kijker omgeeft.