House for Sale
Nu in de socialistische staat van Castro het verbod op koop en verkoop van huizen na ruim vijftig jaar is opgeheven, ontwikkelen Cubanen allerlei verkooptechnieken om hun huis aan de man te brengen. Drie Cubanen nodigen ons, kijkers, in hun huis uit en prijzen wat onwennig hun geliefde leefomgeving vol herinneringen, souvenirs en familieleden aan. De camera volgt de bewoners op hun rondleiding door de doorleefde huizen. Een zestig jaar oude koelkast, een afgebladderde muur, een scheefhangend aanrecht, schoonmoeder in de schommelstoel en een bemodderde achtertuin vol afval en kippen worden als kostbare schatten getoond. Zo voert uiteindelijk niet het vastgoed maar de levensgeschiedenis van iedere bewoner de boventoon. De ontroering schuilt in de toewijding en argeloosheid waarmee de verkopers hun waar, en daarmee hun leven, etaleren.