Freedom Fields
Opgetild door de Arabische Lente dromen de vrouwen van het Libische voetbalteam ervan om hun eerste interland te spelen. Maar vrouwensport stuit op groot verzet in Libië, en wanneer het nieuws over een mogelijk internationaal debuut naar buiten komt, speelt de media-aandacht die dat oplevert degenen die hun ambities willen blokkeren alleen maar in de kaart.
Drie spelers met verschillende sociale en politieke achtergronden, worden op en buiten het veld gevolgd, waarbij de camera ruim toegang krijgt. We zien hoe ze in de loop van enkele jaren keer op keer proberen steun te vergaren om te kunnen blijven spelen en hoe ze, wanneer het land wegzakt in een burgeroorlog en onzekerheid een nieuwe routine wordt, op dagelijkse basis hun leven opnieuw moeten uitvinden. De bemoeienis van conservatieve krachten in de samenleving dwingt de vrouwen ook in meer gematigde kringen tot een voortdurend gevecht om bewegingsruimte, zowel in het openbare als in hun persoonlijke leven. Hun droom blijven ze najagen, waarbij ze teleurstellingen moeten verwerken en nieuwe kansen grijpen – en haast per ongeluk hun roeping vinden als rolmodellen voor een nieuwe generatie meisjes.