Return to Homs
Zeldzaam intiem portret, gefilmd van augustus 2011 tot augustus 2013, van een groep jonge revolutionairen in de miljoenenstad Homs in West-Syrië. Ze dromen ervan dat hun land wordt bevrijd van president Bashar al-Assad, en strijden voor rechtvaardigheid via vreedzaam protest. Naarmate het leger harder optreedt en hun stad in een spookstad verandert, veranderen de jonge mannen in gewapende rebellen.
De film stelt twee vrienden op de voorgrond. De 19-jarige charismatische keeper van het nationale voetbalelftal Basset die met zijn revolutionaire liederen de stem van de protestbeweging in zijn wijk Bayada wordt en de 24-jarige media-activist en cameraman Ossama uit de aangrenzende wijk Khaldeeye. De camera zit zo dicht op de gebeurtenissen dat de kijker haast deel gaat uitmaken van de groep.