Sound of Torture
Vanuit haar woonplaats Stockholm maakt de Zweeds-Eritrese Meron Estefanos het radioprogramma . De wekelijkse uitzending staat volledig in het teken van de honderden Eritrese vluchtelingen die onder erbarmelijke omstandigheden worden gegijzeld in de Egyptische Sinai-woestijn. De Bedoeïenen – die sinds het uitbreken van de Egyptische revolutie de scepter zwaaien in de woestijn – ontvoeren naar Israël vluchtende Eritreeërs om grote sommen losgeld van hun familie te kunnen eisen. De filmmaker volgt Meron, die het tij probeert te keren door in haar radioprogramma telefonisch contact te leggen met zowel de gijzelaars als de Bedoeïnen, en zoomt daarbij in op de verhalen van twee gijzelaars. Hiriyti is hoogzwanger wanneer ze wordt ontvoerd. We horen de jonge vrouw niet alleen in telefoongesprekken met Meron, maar ook met haar man Amaniel, die vanuit Tel Aviv uit alle macht probeert zijn zwaar mishandelde vrouw en hun in het martelkamp geboren baby vrij te krijgen. De twintigjarige Timnit is al vrijgekocht, maar sinds haar vlucht naar de Egyptisch-Israëlische grens hebben haar broer en geliefde niets meer van haar vernomen. Dat is nu anderhalf jaar geleden. De strijd voor Hiriyti’s bevrijding en de zoektocht naar Timnit brengen Meron via Israël naar Sinai, waar ze stuit op de sporen van de vele gruweldaden.