A Marriage Story
Kijk ze daar stralend staan op hun trouwdag: Václav en Ivana Strnad, twee jonge architectuurstudenten die popelen om samen een leven op te bouwen. Helena Třeštíková volgde ze voor haar televisieserie Marriage Stories en dat bleef ze in de jaren erna doen, maar liefst 35 jaar lang. Het echtpaar voedt vijf kinderen op, een ongewoon aantal in socialistisch Tsjechië, en begint na de val van het communisme een eigen onderneming in Praag.
Een getrouwd leven ontvouwt zich, met alle ups en downs. Een van de kinderen dreigt te ontsporen, Ivana kampt met depressies en de meubelzaak loopt steeds slechter. Maar de Strnads houden vol, totdat een diepe echtelijke crisis het verbond dat Václav en Ivana decennia daarvoor sloten alsnog op haar grondvesten doet schudden en Václav zich vertwijfeld afvraagt waar hij nu al die jaren zo hard voor heeft gewerkt.