Wolf Whispers
Een broer en een zus. Hij maakt lijstjes, zij probeert hem te begrijpen. Maar over die lijstjes wil hij niet praten – niet met de camera aan, en eigenlijk gewoon helemaal niet. Filmmaker Chloé Belloc probeert een connectie te leggen met haar autistische broer Baptiste, maar met praten gaat dat duidelijk niet lukken.
“Al sinds mijn kindertijd is mijn broer afwezig”, stelt ze aan het begin van haar korte documentaire, waarmee ze die afwezigheid probeert te doorbreken. Dat lukt pas als ze zich realiseert dat die afwezigheid niet alleen vanuit Baptiste komt – het zit hem evengoed in haar onvermogen zich in zijn belevingswereld te verplaatsen. Met deze gevoelige, uiterst visuele film doet ze een artistieke, indringende poging die afstand te overbruggen. Niet met woorden, maar door te luisteren en ruimte te geven aan zijn zwijgen.