African Moot
De beste rechtenstudenten uit een groot aantal landen in Afrika nemen het tegen elkaar op in de jaarlijkse African Human Rights Moot Court Competition. Deze keer is de wedstrijd Botswana. Wie is de beste pleiter? Ze treden aan in fictieve zaken, waarbij ze afwisselend aanklager zijn en de verdediging op zich nemen. De focus ligt dit jaar op vluchtelingen en mensenrechten. Maar liefst een kwart van alle vluchtelingen ter wereld bevindt zich in Afrika.
Er is de spanning van de wedstrijd, er is een pijnlijk moment, maar ook plezier en vriendschap. Bondige impressies van de competitie zijn het vertrekpunt voor een levendig portret van een nieuwe Afrikaanse generatie. Deze observaties tonen niet alleen de complexiteit van Afrikaanse politiek en identiteit, maar ook hoe de deelnemers zich zelfbewust inzetten voor de toekomst.