Another News Story
Eind 2015 is de wereld getuige van een van de grootste vluchtelingencrises uit het afgelopen decennium. Een grote groep vluchtelingen en een karavaan van journalisten uit alle windstreken worden gevolgd op hun tocht door Europa. De vluchtelingen zijn onderweg naar een veilig thuis, de verslaggevers op jacht naar een goed verhaal. De film focust op enkele hoofdpersonen, onder wie een Syrische vrouw die zonder haar kinderen is gevlucht en nu probeert om Duitsland te bereiken, alwaar ze hoopt een nieuw leven te kunnen beginnen. Aan de andere kant zijn er nieuwsproducent Bruno en cameraman Johnny, die met een mengeling van betrokkenheid en cynisme naar deze chaos kijken. Voor hen staat voorop dat ze een aansprekend verhaal moeten distilleren uit wat ze zien en horen. De film roept vragen op over de wereld achter het nieuws. Hoe wordt een verhaal wereldnieuws en wat gebeurt er nadat de camera's en microfoons zijn uitgezet?