Danse Macabre
Deze filmische danse macabre is een wilde collage van verdachte sterfgevallen die de afgelopen negentig jaar in Thailand hebben plaatsgevonden, van koningen tot burgers en staatlozen, overleden op het stuk land dat koningen als vakantieverblijf gebruikten. Danse Macabre begint met een proloog over de Thaise wet waarin staat dat een film kan worden verboden als die “aanstootgevend is voor het moreel fatsoen, de nationale veiligheid of de monarchie”. Vervolgens gaat de film dapper door met het opzettelijk overtreden van die regels.
De gedurfde beeldenmix toont archiefmateriaal vol extreem geweld en expliciete pornografie, gemixt met homo-erotische dansscènes en videoclips. Danse Macabre laat ook het Thaise staatsgeweld zien, van de bloedbaden uit 1976, 1992 en 2010 tot de recente onderdrukte studentenprotesten. Beelden van de oproerpolitie die een waterkanon afvuurt, zijn op muziek van The Subtitle Project gemonteerd. De Thaise titel van het nummer vertaalt zich als loop, wat verwijst naar de cyclische aard van gewelddadige staatsonderdrukking.