The Spiral
Onder stuwende muziek uit de jaren tachtig van The Bollock Brothers, walsmuziek en hypnotiserende geanimeerde kleurexplosies vertelt Emma hoe ze soms wegzakt in een neerwaartse spiraal van angsten en emoties. Ze is hypochondrisch en staat van kinds af aan bekend als iemand die een al te wilde verbeelding heeft, ‘overreageert’ en ‘overgevoelig’ is. Niets wat ze als kind zei werd serieus genomen, ook niet als er echt wat aan de hand was.
In het inlevende en schitterend gestileerde The Spiral doet Emma – zonder in beeld te komen – onbeschroomd verslag van haar eenzame rit naar haar kindertijd, haar familie en de verlatenheid van ‘thuis’. Want soms voelt thuis niet echt als thuis. The Spiral werd eerder geselecteerd voor Quinzaine des Réalisateurs in Cannes.