Negen miljoen Syriërs hebben hun land verlaten na het uitbarsten van de oorlog. De meesten van hen zijn in kampen beland als Madjal Anjar in de Bekavallei, net over de grens met Libanon. Dit kamp is opgezet door seizoenswerkers uit Raqqa, die na de inname van hun stad door IS niet meer konden terugkeren. Sommigen hebben een lapje grond gehuurd dat ze bewerken, anderen verdienen af en toe wat bij met ploeteren op de akker van een lokale boer, die hen minachtend behandelt. Verder is het wachten op de bus uit Raqqa, die goederen en nieuws van thuis brengt. Het is een omgeving waarin frustratie snel omslaat in ruzie, getraumatiseerde kinderen zich agressief gedragen en vrouwen zeer beperkte bewegingsvrijheid hebben. Veelbekroond documentairemaker Leonard Retel Helmrich weet met zijn single shot cinema verité-stijl diep in het kampleven door te dringen. Zijn camera hangt soms hoog in de lucht en glijdt soms laag over de grond. In vloeiende bewegingen komt hij zo extreem dicht bij de bewoners. Dat maakt het menselijk drama inzichtelijk dat schuilgaat achter een abstract cijfer als negen miljoen.