Mayor
De sympathieke burgemeester Musa Hadid is een soort beroemdheid in Ramallah. Emmy Award-winnaar David Osit volgt hem tijdens zijn afspraken in de stad, het organiseren van kerstvieringen en een officieel bezoek van prins William. Ondertussen houdt hij zich net zo onvermoeibaar bezig met de gebrekkige deuren van een school, het bouwen van een fontein in het hart van de stad en droogkomische vergaderingen over city branding en de spatie in stadsslogan ‘We Ramallah’.
De alledaagsheid van de lokale politiek staat in schril contrast met het geopolitieke mijnenveld waarin Ramallah zich bevindt. Osit filmt het verbijsterde gezicht van Hadid als hij hoort dat Amerika onder Trump heeft besloten om Jeruzalem te erkennen als hoofdstad van Israël. In een andere scène bevinden we ons midden in een traangasaanval van gewapende Israëlische troepen.
Deze winnaar van de Next Wave Award op filmfestival CPH:Dox toont hoe juist het gemeentebestuur tijdens de bezetting met de poten in de modder staat. Hoe bestuur je een stad als je geen land hebt?