Cassandro, the Exotico!
De Liberace van lucha libre – Spaans voor ‘vrij worstelen’ – zo wordt Cassandro regelmatig genoemd. Deze Mexicaanse showvechter heeft zijn sporen ruim verdiend in de categorie exóticos, stoere gender-bending worstelaars in glitterkostuums. In dit intieme 16mm-portret volgen we de sympathieke entertainer en topsporter tijdens de nadagen van zijn al ruim 26 jaar durende carrière. Na talloze botbreuken, hersenschuddingen en drank- en drugsmisbruik begint zijn lichaam het op te geven.
Het karakteristieke kleurenpalet van de analoge camera sluit naadloos aan bij Cassandro’s leven, zijn hysterische kostuums, een huis vol snuisterijen en de armoedige straten van zijn jeugd. Een enkele keer komt de protagonist in beeld via Skypegesprekken. Het zijn vaak zijn zwaarste momenten én de scènes waarin regisseur Marie Losier zich extra betrokken toont. Cassandro moet met het vooruitzicht van een naderend pensioen in het reine zien te komen. Maar wie is hij zonder die spotlights?
In een clipachtige montage wisselen frivole sportpakjes en bikkelharde trainingen elkaar af en worden glamourfoto’s versneden met röntgenfoto’s van gebroken ledematen; symbolisch voor de extremen in Cassandro’s opmerkelijke bestaan.