In Pursuit of Repetitive Beats
Het is 1989 en in Groot-Brittannië is de ravecultuur op zijn pompende hoogtepunt. Op grote schaal worden illegale raves georganiseerd in verlaten fabriekshallen en andere afgelegen plekken. Tussen de organisatoren en de politie ontstaat een kat-en-muisspel: als een rave eenmaal in volle gang is, is die voor de politie niet meer te stoppen.
Deze interactieve VR-ervaring van IDFA Doclab-regular Darren Emerson neemt je – uiteraard begeleid door oldskool acid house – mee op een typische nacht van toen. Grijp een flyer en ga met je vrienden op zoek naar de illegale rave, ergens op een geheime locatie in de buurt van Coventry. Thuis plaatjes draaien, de zoektocht langs donkere parkeerplaatsen met eenzame telefooncellen en de uiteindelijke euforische ontlading op het feest.
Organisatoren, dj’s en een politieagent uit een speciaal raveteam komen aan het woord in deze zorgvuldig en met veel liefde gemaakte VR-documentaire. Alles wat deze periode uit de dancecultuur zo uniek maakte, zit erin. In Pursuit of Repetitive Beats is in kleine groepjes te beleven op een ravewaardige locatie.