A Sound of My Own
Wat haal je je op de hals als je in de voetsporen treedt van een beroemde vader? Niet alleen begrip en bijval, constateert Marja, die na de dood van haar vader Christian Burchard in 2018 diens krautrockband Embryo voortzette. Haar werd verteld dat ze er niet gelukkig van zou worden als ze zou doen wat hij deed, dat ze juist afstand van zijn erfenis moest nemen om zichzelf te bevrijden. Een van de vragen die onder dit in helder zwart-wit gefotografeerde portret liggen, is hoe Marja Burchard muzikale autonomie verkrijgt. Is het mogelijk om binnen de traditie van Embryo te blijven en toch bestaansrecht op te bouwen?
Een montage van archiefbeelden van Christian Burchard en optredens van het huidige Embryo toont vader en dochter als virtuoze multi-instrumentalisten, met een grote liefde voor experimentele en niet-westerse muziek. Dat experiment resoneert in de vorm van de film, waarin on- en off-stagefragmenten worden afgewisseld met huiselijke taferelen (het symbolisch opruimen van het kantoor van Christian bijvoorbeeld), Marja’s zoekende overpeinzingen en visuele vertalingen van de muziek.