Roman Ducksworth jr., Peter Francis, Jimmie Lee Jackson, Alberta O. Jones. Vier namen. Vier zaken die heropend werden onder de Emmett Till Unsolved Civil Rights Crime Act, in 2008 geïmplementeerd om racistisch gemotiveerde, gewelddadige misdrijven uit de tijd van de burgerrechtenbeweging opnieuw tegen het licht te houden.
In deze interactieve documentaire staat voor elk van deze vier namen een boom aan de rand van een bos. Hun verhaal begin je door de naam van het slachtoffer hardop uit te spreken. Scrollend langs een tijdlijn klik je door naar politiedossiers, krantenberichten en geluidsfragmenten uit interviews met nabestaanden, voorzien van sobere animaties. Elk van de vier hoofdverhalen nodigt uit verder het bos in te dwalen, waar je alle door deze wet heropende zaken stuk voor stuk kunt ontdekken.
De verhalen onderstrepen het belang, maar ook de beperkingen van de Emmett Till Act, die te gericht is op de vaak onbegaanbare weg van vervolging. In dit vol symboliek vormgegeven bos zoekt men gerechtigheid in een andere vorm, met het licht dat je via je cursor letterlijk schijnt op deze verhalen.