Mountain Man
In Bhutan is de vader van de 11-jarige Yangchen de gletsjerspecialist. Hij is ook de enige persoon die toestemming heeft om het als heiligdom beschouwde hooggebergte te betreden. Maandenlang is hij van huis om de snel afnemende ijsdiktes te meten. Terwijl hij te voet door de sneeuw naar de verste uithoeken van de Bhutaanse Himalaya trekt, maakt hij met zijn telefoon trouw filmpjes voor zijn dochter. Die beelden nemen de kijker mee in adembenemende landschappen, waarbij het besef groeit dat iets onomkeerbaars bezig is.
De camera volgt het dagelijks leven van Yangchen op school of thuis, waar ze bij een altaar bidt dat haar vader de sneeuwleeuw, de mythische verpersoonlijking van de gletsjer, niet stoort; de Bhutanen geloven dat anders groot onheil uitbreekt. In werkelijkheid is het grootste gevaar voor diens voortbestaan niet Yangchens vader, maar de klimaatverandering.