American Valhalla
In maart 2016 bracht rocklegende Iggy Pop, bekend van protopunkband The Stooges, zijn door pers en publiek hoog gewaardeerde album Post Pop Depression uit. Hiervoor werkte hij samen met Josh Homme (Queens of the Stone Age), die meeschreef aan de songs, de plaat produceerde en er gitaar op speelt. American Valhalla gaat over de totstandkoming van dit album en doet verslag van de tour die volgde, waarbij de onstuitbare energie van bijna-zeventiger Iggy Pop van het scherm af spat. De door Homme gecoregisseerde film bevat fragmenten uit de dagboeken van Pop en Homme, opnamen uit de geluidsstudio in de woestijn van het Joshua Tree National Park en liveopnamen van de concerten. Tussendoor zijn er interviews met alle betrokkenen en praten Pop en Homme over hun memorabele samenwerking. Daarbij gaat het onder meer over Pops periode in Berlijn, waar hij met David Bowie werkte aan de legendarische lp's The Idiot en Lust for Life (beide uit 1977). De dag na de dood van Bowie begon Pop aan de repetities voor de Post Pop Depression-tour.