Lahore Landing
In Lahore, het culturele hart van Pakistan, is een nieuwe generatie burgeractivisten bezig om hun door extremisme geplaagde land opnieuw te definiëren. Vier mediastudenten uit Singapore bezochten Lahore en kwamen erachter dat Pakistan meer is dan de poel van geweld en terrorisme die de media ons voorschotelen. Hun interactieve online documentaire laat in woord en beeld zien wat mensen uit Lahore beweegt om zich in te zetten voor een betere, veiligere toekomst voor hun land – de aanslagen in Peshawar in 2014, toen zeven schutters 132 schoolkinderen doodden, was voor velen een . Kunst en het geven van workshops vormen hun weerwoord aan het extremisme. Zoals een jamsessie op het Olomopolo Media Centre en de workshop antiterrorisme en burgerjournalistiek van Risham, waarmee zij hoopt van Pakistan een meer inclusieve en tolerante samenleving te maken voor christenen, hindoes, Hazara en andere vervolgde gemeenschappen. In vijf hoofstukken, met titels als “Dream Worlds,” “The Attacks” en “Rise,” leren we deze optimisten tegen wil en dank via foto’s, films en teksten kennen. Zoals een van hen zegt: “Op het vuur is de verandering aan het stoven en wij zijn de chef-koks van die verandering.”