King Naki and the Thundering Hooves
Op het weidse platteland van Transkei, op de Oost-Kaap van Zuid-Afrika, probeert King Naki zijn droom te verwezenlijken. Die wordt belichaamd door een paard, waar hij letterlijk al zijn geld op heeft gezet. Niet door erop te wedden, maar door het te kopen. Zijn dorpsgenoten verklaarden hem voor gek. Daarop gaf King Naki het paard de naam Thula Sibone - "Wait and See". Met oog voor detail volgt de camera King Naki, die in al zijn eenvoud en vastberadenheid over een markante persoonlijkheid beschikt. Ooit reed hij zelf als jockey op snelle paarden en leek hij in de voetsporen van zijn vader te treden door als stalknecht in de stad te gaan werken, tot hij besloot zijn eigen droom na te jagen. Deze karakterstudie - van een man, zijn paard en zijn omgeving - laat zien hoe Thula Sibone wordt klaargestoomd voor de legendarische jaarlijkse Amateur Championships, die verreden worden op een open baan zonder hekken of lijnen. In aanloop naar de wedstrijd blijkt dat de legendarische gebroeders Cox met een liefde voor grote autos en snelle paarden de meest geduchte concurrenten zijn. De camera volgt King Naki en zijn entourage bij hun dagelijkse handelingen. Muziek en gesproken interviewfragmenten zijn onder de fraaie beelden gezet.