As Time Goes By in Shanghai
"Mensen willen ons zien omdat onze gezichten de goede oude tijd weerspiegelen", aldus een lid van 's werelds oudste band, The Peace Hotel Jazz Band uit Shanghai. De mannen, waarvan de jongste 65 jaar en de oudste 93 jaar is, hebben ieder hun eigen verhaal. Nu zijn ze uitgenodigd om op te treden op het North Sea Jazz festival; een hoogtepunt in hun carrière. Ze lijken het kalmpjes te ondergaan, al hebben ze voor de gelegenheid wel de jonge zangeres Jasmine ingeschakeld – met wie ze schaamteloos flirten. In een kabbelend tempo zonder tussenkomst van een voice-over zien we de voorbereidingen op hun trip naar Nederland en het optreden. Tussen de bedrijven door vertellen de muzikanten over hun levens in China ten tijde van de Japanse bezetting, de nationalisten, de Amerikanen en de communistische culturele revolutie. De passie voor muziek heeft hen tegen de tand des tijds beschermd, maar het heeft hen ook getekend. De slag naar de generatie van nu maken ze niet meer. Het zijn respectabele mannen, professionele muzikanten. Mannen om in het hart te sluiten.