Meet Marlon Brando
Tijdens een interviewsessie met verschillende regionale tv-journalisten laat Marlon Brando zich van zijn charmantste, maar ook zijn minst mededeelzame kant zien. In plaats van hun vragen over zijn nieuwe film te beantwoorden, zet hij de ene na de andere onervaren, door blinde bewondering overmande verslaggever allerbeminnelijkst op een zijspoor of hij brengt ze met complimenten als “ik geloof dat ik nog nooit door zo’n beeldschone vrouw ben geïnterviewd” in verlegenheid.
De gebroeders Maysles, pioneers van de Direct Cinema, tonen hoe de acteur tot een verkoopbaar product wordt gemaakt en hoe hij zich daartegen teweerstelt. Tegelijkertijd stelt hun film het – binnen dit genre verfoeide – fenomeen interview ter discussie.