Piet Is Gone
Eind april 1987 werd Piet Beentjes voor het laatst gezien op Texel. Twee mannen die beweren Piet nooit gekend te hebben, troffen hem bij thuiskomst aan op hun bank, wachtend tot de was klaar was en de nasi opgewarmd. Ze gaven hem droge kleren en zetten hem op straat. Sindsdien staat Piet geregistreerd als een vermist persoon. Kreeg hij een ongeluk? Pleegde hij zelfmoord? Is hij vermoord? Sinds zijn verdwijning probeert Toos, de zus van Piet, antwoorden te krijgen. Gebrekkig politiewerk, nooit gehoorde getuigen en bureaucratische missers roepen echter vooral vragen op. In onderkoelde, frontale opnamen komen oude vrienden en kennissen, huisgenoten en familieleden aan het woord over de verdwijning. Met de verhalen van de laatste ooggetuigen, interviews met politiemensen en eigen onderzoek wordt de vermissing van Piet tot in detail gereconstrueerd. Tegen de achtergrond van het desolate duingebied, de kleine gemeenschap van Texel en de nog altijd openstaande vragen roept de film ook treffend de kafkaëske wereld op die Toos Beentjes op die dag in april binnentrad.