Aftersun
Zomer aan de Catalaanse kust. Op de camping vertelt een man een huiveringwekkend verhaal over een jongetje dat in 1980 op mysterieuze wijze verdween. Drie tienermeiden hangen aan zijn lippen. Hun fantasie slaat op hol als de campingmascotte – een sombere man in berenpak – en zijn geliefde wel erg vreemd gedrag beginnen te vertonen. De drie meiden gaan op onderzoek uit. Hun onbezorgde campingleven – kaartspelletjes bij de tent, wapperende haren in de wind – wordt overschaduwd door het spook van kinderontvoeringen.
Lluís Galter maakt in zijn speelse ‘film over film’ geraffineerd gebruik van allerlei genrestijlen. Hij schakelt moeiteloos tussen documentaire, thriller, detective en zomers sprookje. Met verfijnde humor zet hij de conventies van de objectieve documentaire op zijn kop door vol in te zetten op de filmische kracht van suggestie. De verbrokkelde plot lijkt op de droom van een kind na een lange vakantiedag, met spannende spelletjes in het donker en gefluisterde geruchten in de tent. Deze tieners staan op het punt om hun kindertijd los te laten, maar hun levendige fantasie hebben ze behouden.