The Kidnapping of Ingrid Betancourt
Voordat ze zich in de politiek stortte, leidde de Colombiaanse Ingrid Betancourt een beschermd leven met haar gezin in Frankrijk, het geboorteland van haar man. Toen besloot ze om terug te keren naar haar land en daar te vechten voor een betere toekomst. Colombia wordt al jarenlang verscheurd door het geweld van drughandelaren, paramilitairen en de guerrillabeweging FARC die jaarlijks meer dan 1000 mensen kidnapt, als pressiemiddel om gevangen guerrillero’s vrij te krijgen. Betancourt sluit zich aanvankelijk aan bij de liberale partij, maar richt later haar eigen partij Oxygeno op. In krachtige bewoordingen stelt ze de corruptie van de regering aan de kaak en roept ze op tot vrede. Een moedige, maar levensgevaarlijke missie, zo blijkt in februari 2002, Betancourt, inmiddels presidentskandidate, zelf wordt ontvoerd. Deze film volgt de even vasthoudende als vruchteloze pogingen van haar familie om haar vrij te krijgen.