Awaken
Deze experimentele film weet zonder woorden de relatie tussen de mens en zijn natuurlijke omgeving te vatten. We zijn getuige van de met zorg uitgevoerde handelingen van een visser in een Chinees dorpje. Na een lange winter breekt het voorjaar aan en is het tijd om de vissersboot bedrijfsklaar te maken. Simpel ogend werk, zoals het maken van gaten in het ijs en het wegschrapen van dikke lagen sneeuw, is van cruciaal belang om te overleven. De monotone geluiden van de poolwind, het geknisper van de sneeuw en het breken van ijs, vormen een natuurlijke, muzikale ondersteuning van de indrukwekkende natuurbeelden. De lange shots hebben een meditatief effect. De vaak instabiele beelden, gemaakt met een GoPro-camera, tonen het voortdurende gevecht tussen mens en natuur, zowel op het ijs als in het water eronder. Een ode aan de veerkracht en schoonheid van de mensheid en de omringende wereld.