Afghanistan Night Stories
Onderdeel van het nationale leger van Afghanistan is een speciale commando-unit die opgericht is om te strijden tegen de Taliban en andere gewelddadige milities. Filmmaker Alka Sadat, die toestemming moest krijgen van de moellah voordat zij zich als vrouw tussen de soldaten mocht begeven, legde het dagelijks leven in het Afghaanse commandokamp vast en volgde de mannen tijdens hun gevaarlijke, vaak nachtelijke missies. De militaire operaties, waarvoor de soldaten op elk moment kunnen worden opgeroepen, staan in schril contrast met de alledaagse bezigheden in het kamp. Voor de wastafelspiegel brengt een man fluitend zijn kapsel in model, buiten wordt gevolleybald en gespeeld met de duiven, die hard koeren in de verder doodstille omgeving. Op hun krappe slaapzaal speelt de groep bordspelletjes en zappen de soldaten van een zangeres naar Barack Obama, die het terugtrekken van Amerikaanse troepen uit Afghanistan aankondigt. De filmmaker plaatste de mannen ook apart voor haar camera, waar ze verlegen en terughoudend spreken over hun liefdes en hun familie, de mogelijkheden van de moderne tijd en hun grote droom: een veilige toekomst. En altijd weer komen er de orders en de helikopters om de soldaten te droppen in een onbekend gebied, waar ze slechts twee opties hebben: doden of gedood worden.