Dear Mara, Letters from a Trip through Patagonia
Regisseur Carlos Echeverría volgt een groep schaapscheerders uit een dorp in de Argentijnse Pampa's, die jaar na jaar Patagonië in een bus doorkruist en van boerderij naar boerderij trekt. Het verhaal wordt door een onbekende getuige verteld aan de hand van diens brieven aan zijn geliefde Mara, aangevuld met korte monologen waarin de schaapscheerders over hun ervaringen praten. De regisseur heeft veel aandacht voor de fraaie landschappen; de uitgestrekte vlaktes en de in wolken gehulde bergtoppen. Het is soms net of de camera een van de ogen van een arbeider is die op de lange reizen over de lege wegen uit het busraam staart.