Cold Blooded: The Clutter Family Murders
De viervoudige moord op de familie Clutter in 1959 in Holcomb, Kansas werd wereldberoemd dankzij Truman Capote’s internationale bestseller In Cold Blood. Deze film is deels een minutieuze reconstructie van de zaak, met veel aandacht voor de achtergronden van de slachtoffers en de twee daders, de rechtszaak en uiteindelijk de terechtstelling in van de daders 1965. Ook de rol van Capote, in archiefbeelden veelvuldig te zien en te horen, wordt belicht. Voor de nabestaanden zijn de klassiek geworden non-fictieroman en het gruwelijke misdrijf onlosmakelijk met elkaar verbonden. Nabestaanden spreken zich uit over de moord en het boek, die hun leven zo sterk hebben beïnvloed. De film laat ook de impact zien op de gemeenschap van het gehucht Holcomb, op jeugdvrienden, ja zelfs op de acteurs in de verfilming van het boek uit 1967. Het bekende verhaal wordt in deze documentaire opnieuw tegen het licht gehouden en blijkt verrassende aspecten te hebben.