All I Can Say
Net te oud voor de “club van 27” stierf Shannon Hoon, voorman van Blind Melon, op 21 oktober 1995 aan een overdosis drugs – een maand nadat hij 28 was geworden. Hij liet zijn vriendin, hun pasgeboren dochtertje én een enorme hoeveelheid videomateriaal achter. Vroegtijdig sterven is in de rockwereld geen zeldzaamheid, maar van niet veel sterren uit die periode bestaat zo’n overvloed aan intieme beelden – in Hoons geval tot aan luttele uren voor zijn dood.
Hoon begon zichzelf met een Hi8-camera te filmen in 1990, vlak voor de vorming van Blind Melon en twee jaar voor hun doorbraak met het nummer No Rain, waarvan de videoclip een hit werd op MTV. De soms experimentele en heel persoonlijke beelden uit Hoons uitgebreide videoarchief zijn min of meer chronologisch gemonteerd tot een verhaal over de mooie en duistere kanten van roem. Het geeft een beeld van Hoons leven en worstelingen, van de opkomst van Blind Melon en de alternatieve muziekscene in Amerika en, dankzij televisie- en concertfragmenten en MTV-clips, ook van een tijdsgewricht.