Born in the USSR: 21 Up
“Ik zal altijd Russisch blijven,” zo stelt de 21-jarige Andrei, die inmiddels in Amerika woont. Net als de andere geportretteerden in deze documentaireserie werd hij geboren in de Sovjet-Unie. In 1990 maakte Sergei Miroshnishenko Age 7 in the USSR, zeven jaar later gevolgd door Born in the USSR: 14 Up, waarmee hij een Emmy Award won.
Ook in deze derde film uit 2005, wederom gemodelleerd naar Michael Apteds beroemde Up Series, worden de protagonisten geïnterviewd over hun bestaan. Hoe denken ze over de liefde, religie, het stichten van een gezin, hun geboorteland, de maatschappij waarin ze nu leven en hun toekomstperspectief?