Little Palestine, Diary of a Siege
Yarmouk, het deel van de Syrische hoofdstad Damascus waar meer dan honderdduizend Palestijnse vluchtelingen woonden, werd tijdens de Syrische burgeroorlog niet gespaard. De belegering door Assad sluit het kamp van 2013 tot 2015 af van de buitenwereld. Abdallah Al Khatib, daar geboren in 1989, krijgt een camera in handen en filmt samen met vrienden wat hij ziet.
De ooit levendige straten zijn grauw en verlaten. Honger eist zijn tol, al probeert de VN de ergste nood te lenigen. Maar burgers op weg naar een checkpoint in de hoop voedsel te bemachtigen, worden door kogels verjaagd. Umm Mahmoud, Al Khatibs moeder, gaat als verpleegster op bezoek bij ouderen. Ieder groen plantje wordt gegeten. In de verte klinken bommen.