Salaam Cinema
In 1995 plaatste Mohsen Makhmalbaf een oproep in Iraanse kranten om acteurs te vinden voor een film over de honderdste verjaardag van de cinema. Duizenden mensen stroomden toe. “We zijn al begonnen met filmen”, spreekt de regisseur de eindeloze menigte toe. “We zullen ongeveer honderd van jullie selecteren en sommigen zullen een hoofdrol spelen. Jullie zijn zowel het onderwerp als de acteurs van deze film. Ik heet jullie dus welkom in jullie eigen film.”