The Butterfly Effect
De installatie The Butterfly Effect, waarin alle zintuigen worden aangesproken, laat ons intiem kennismaken met een entiteit uit de ruimte. Een 4,5 miljard jaar oud brokstuk gesteente, om precies te zijn, dat na een reis door het universum als vallende ster door de dampkring schoot en als meteoriet op aarde belandde. Een fysieke kennismaking met een geografie die lichtjaren van de mens verwijderd is.
Met verschillende technieken wordt de wetenschappelijke analyse waaraan dit soort meteorieten doorgaans worden blootgesteld hier omgezet naar zintuiglijke ervaringen. Wat zich onder het oppervlak van het gesteente bevindt, wordt blootgelegd in licht, geluid, geur en video. Zo word je deelgenoot van de kosmische reis die deze meteoriet maakte.
Een begeleidende website geeft meer achtergrondinformatie bij het maakproces van de installatie. Een proces dat wetenschappelijke data vertaalt naar een sensorische ervaring.