Hacking Democracy
Dat er tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2000 het een en ander niet helemaal soepel verliep was al wel duidelijk, maar het kan nog veel erger. Deze documentaire volgt Bev Harris en haar strijd voor een controleerbare manier van stemmen in de Verenigde Staten. Harris, een oma uit Californië, was benieuwd naar de beveiliging van stemcomputers. Na wat googelen vond ze bestanden met geheime software, broncodes en wachtwoorden op de site van Diebold, een van Amerika's grootste fabrikanten van stemcomputers. Ze ging op verder onderzoek uit, met schokkende resultaten. Het spannende verslag van dit burgerinitiatief wordt doorspekt met archiefbeelden van de verkiezingen, verborgen-camerabeelden en interviews met de betrokkenen.