Gevar’s Land
Sinds kort woont de Syrische Gevar met zijn vriendin en zoontje in een buitenwijk van Reims. Hij heeft besloten een volkstuintje te huren om zijn eigen groenten te verbouwen, maar meer nog om zichzelf bezig te houden. Thuis op zijn kleine balkon kweekt hij met zorg de zaden op van zijn watermeloenen, courgettes en aubergines, voordat hij ze plant op zijn nieuwe land.
In de vier seizoenen dat we Gevar volgen, komt hij erachter dat wortel schieten in nieuwe grond heel wat tijd en moeite kost. Zowel voor zijn zaailingen als voor hemzelf. De intieme setting van dit verhaal, die slechts hun huis en hun volkstuin beslaat, maakt de melancholie die Gevar en zijn gezin (evenals hun Syrische vrienden) voelen tastbaar.