Users
Wisselend tussen beelden uit haar persoonlijke leven en de wijde wereld daaromheen observeert regisseur Natalia Almada onze omgeving: de natuur én hoe wij die hebben geïnfiltreerd, naar onze hand gezet of in brand gestoken. Zo kijken we mee – met evenveel vrees als verwondering – naar een planeet waar haar kinderen gevaar lopen door klimaatverandering en tegelijk volledig vertrouwen op technologie om voor hen te zorgen.
Users is een essayistische documentaire (winnaar van de U.S. Documentary Directing Award op Sundance 2021) die je met dromerige muziek in een bijna meditatieve staat brengt, waarin je ontvankelijk wordt voor het overdenken van de relatie tussen mensen en technologie. En waarin je ongetwijfeld tot mooie, kritische en angstaanjagende conclusies komt.