Things I Could Never Tell My Mother
Ooit was de moeder van filmmaker Humaira Bilkis een onafhankelijke vrouw, die tegen de Bengaalse mores in haar eigen achternaam verkoos boven die van haar echtgenoot. Ze schreef zelfs vrijzinnige gedichten. Maar na een pelgrimsreis naar Mekka veranderde ze in een strenggelovige moslima, die onophoudelijk uit de Koran citeert. Door de liefde voor haar man en kinderen blijft de sfeer in huis echter gemoedelijk.
Haar dochter keert na haar studie aan de filmacademie in India terug naar Bangladesh om tijdelijk bij haar ouders in te wonen. Ze is een tegenpool van haar moeder: vrijgevochten en seculier. Via oude foto’s en de gedichten van haar moeder gaat ze in deze debuutfilm op zoek naar wat hen bindt, in de hoop de band te herstellen. Een complicerende factor is haar geheime relatie met een man die geen moslim is.