Black Stones
Twee medewerkers van een ziekenhuis in Homs legden twee jaar lang het leven in de belegerde Syrische stad vast. In Homs, waar vrijheidsstrijders jarenlang streden tegen troepen van Assads regime, zaten zo’n zevenduizend inwoners gevangen tussen de strijdende partijen, tot ze de stad in 2014 eindelijk mochten verlaten. Tweeduizend ervan overleefden het niet. De twee makers tonen hoe de inwoners van Homs zich bukkend en rennend tussen de gebouwen begeven, want je door de stad bewegen is met al die scherpschutters levensgevaarlijk. De soldaten van het regime vallen dagelijks aan, met als gevolg een volledig aan gort geschoten en gebombardeerde stad. Ondertussen gaat onder deze buitengewone omstandigheden het ‘gewone’ leven tussen het puin en gruis zoveel mogelijk door. Er wordt gedold, getuinierd, gespeeld in de sneeuw, voetbal gekeken en gelachen. Met zuivere galgenhumor schieten de cameramannen een 'promotiefilmpje' voor Homs, waarin de geruïneerde stad wordt aangeprezen als leuke vakantiebestemming.