Keep on Keepin' on
Clark Terry (1920) behoort tot de groten uit de jazzgeschiedenis. Inmiddels is de beroemde trompettist niet meer in staat om op te treden, maar hij doet er alles aan om zijn eigen kunde door te geven aan de jongere generatie. Precies zoals hij vroeger deed, toen hij tussen zijn optredens door Quincy Jones opleidde. De jonge student Justin Kauflin is al van jongs af aan blind, maar is vastbesloten om met hulp van Terry een succesvol pianist te worden. Tussen leerling en leraar ontstaat een diepgaande vriendschap. Zelfs als de bejaarde Terry lichamelijk steeds verder achteruit gaat, weerhoudt hem dat er niet van tot diep in de nacht met de jonge Kauflin te jammen, te zingen en te praten over muziek. De kijker krijgt zo een kijkje in het muzikale verleden van Terry, vol grote namen als Miles Davis en Billie Holiday, inclusief beelden uit lang vervlogen tijden. Terwijl Terry in het ziekenhuis ligt en steeds verder achteruit gaat, blijkt Kauflin te zijn geselecteerd voor een belangrijke muziekcompetitie. Met de wijze lessen van Terry in gedachten en met een paar van diens gelukssokken aan, doet Kauflin een gooi naar de top. Een film over doorzetten, geloof en vertrouwen in jezelf en in anderen.